Rekening houden met allergieën in de supermarkt

Duizenden mensen in Nederland hebben een allergie. Ze eten bijvoorbeeld alleen glutenvrije producten, lactose vrije melk enzovoort. Het is soms best wel lastig om, tijdens het boodschappen doen, rekening te houden met al deze allergieën. Het kost relatief veel tijd om alle verpakkingen na te pluizen, om te kijken of er iets in zit wat jij toevallig niet mag eten. Maar weinig supermarkten hebben een speciaal schap met daarin alle glutenvrije, lactose vrije, melk vrije, ei-vrije producten. Een uitkomst voor deze mensen is misschien wel online boodschappen doen. Bij de internet-supermarkt kun je namelijk razendsnel zoeken naar producten die voldoen aan jouw wensen. Neem een online supermarkt als Albert Heijn. Op AH.nl kun je al ruim 28.000 boodschappen online bestellen. Wanneer je hier zoekt op glutenvrij of lactosevrij vindt je tientallen producten van welbekende merken als Alpro, Arla en Genius. Via internet kun je ook nog eens razendsnel filteren op speciale aanbiedingen. Is het product deze week niet bij Albert Heijn in de aanbieding? Dan kun je razendsnel overstappen op bijvoorbeeld de Jumbo, PLUS of Coop. Dat is in een stad veel moeilijker. De supermarkten liggen daar vaak veel dichter uit elkaar. 

Allergievrije boodschappen online bestellen

Steeds meer mensen met een allergie ontdekken het gemak van de internet-supermarkt. Grotere supermarkten als Albert Heijn, Jumbo, PLUS, Coop en Spar maken het je dan ook steeds gemakkelijker om je allergievrije boodschappen via het internet te bestellen. Ook een online supermarkt als Picnic is enorm handig. Bij Picnic kun je alleen via een speciale mobiele app bestellingen plaatsen. Picnic is op dit moment in de opstartfase in Amersfoort en Utrecht, maar zal binnenkort snel uitbreiden naar andere grote Nederlandse steden. Oftwel: Het bestellen van je allergievrije boodschappen bij de online supermarkt gaat de komende jaren alleen maar makkelijker worden. De uitgaven zijn nu per jaar ongeveer 400 miljoen euro. Experts denken dat de uitgaven bij de internet-supermarkt over pak weg 10 jaar gestegen zijn naar 3,5 miljard euro. We staan dus aan de vooravond van een enorme verandering in het supermarkt-landschap.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *