Het zakelijk versturen van een pakket

Als je een eigen webshop hebt, lijkt het verzenden van een pakket simpel. Het is iets wat je niet zo uitdenkt zoals bijvoorbeeld de huisstijl van je website. Toch mag je het verzenden van een pakketje niet onderschatten. De aflevering van het pakket bij een klant is namelijk een deel van het visitekaartje van jouw bedrijf! Maar hoe kun je het zakelijk versturen van pakketten goed laten verlopen?

Werken met een vervoerder

Op het moment dat je net begint met je webshop, is het geen probleem om je producten zelf te verpakken en naar het postkantoor te brengen. Als je echter steeds meer bestellingen krijgt, is het een idee om gebruik te maken van een pakketvervoerder en om hier een contract mee te sluiten. Dit kan bijvoorbeeld bij pakkettenversturen.nl. Dit scheelt je een hoop werk en tijd. Tijd waarin je veel andere belangrijke dingen voor je bedrijf kunt regelen. Als je klant een product wil retourneren, dan is de keuze aan jou of je de klant zelf naar het postkantoor laat gaan of dat je de vervoerder het bij de klant op laat halen. Het voordeel van dit laatste is dat je meer zicht hebt op wat er met je product gebeurt en dat klanten zo sneller geneigd zijn om te kopen via je webshop. Retourneren is namelijk een stuk makkelijker en gratis.

Uiterlijk is belangrijk

Het uiterlijk van je pakketje is ook enorm belangrijk. Zorg er daarom voor dat je product aantrekkelijk en mooi is ingepakt. Dit maakt het ontvangen ervan een stuk leuker. Het zal echt voelen als een cadeautje voor de klant. Dit is natuurlijk positief voor je webshop, want dit zal ervoor zorgen dat er meer wordt gekocht en dat er misschien ook vaker cadeautjes worden besteld voor anderen via jouw webshop.

Probeer diefstal en fraude te voorkomen

Helaas is er ook erg veel fraude en diefstal als het gaat om online kopen. Zo worden er bijvoorbeeld gegevens van een willekeurig slachtoffer gebruikt, die later rekeningen krijgt. Zo ontvang jij nooit je geld en ben je ook nog eens je spullen kwijt. Ook komt het vaak voor dat klanten beweren iets niet te hebben ontvangen, waarna ze hun geld terugeisen. Gelukkig zijn er dingen die je hiertegen kunt doen. Vraag bijvoorbeeld een handtekening bij ontvangst. Of kies voor de optie om de klant te laten betalen aan de postbode bij het ontvangen van het product.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *